hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| تله‌کابین گنج‌نامه در مسیر استانداردسازی

همدان| تله‌کابین گنج‌نامه در مسیر استانداردسازی

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه فرایند استانداردسازی تله‌کابین گنج‌نامه مراحل پایانی را طی می‌کند، گفت: دریافت گواهینامه استاندارد مانع ایجاد حادثه در این مجموعه نیست و ایرادات مکانیکی آن باید مرتفع و برخی قطعات آن به‌روزرسانی و کیفی سازی شود. 

به گزارش ایرنا، محمد مددی همکاری مدیر مجموعه گنج‌نامه برای طی فرایند استانداردسازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این تعامل و تلاش برای دریافت تائیدیه های استاندارد موجب شد، از تعطیلی تله‌کابین گنج‌نامه که پر بازدیدترین جاذبه طبیعی و تاریخی شهر همدان محسوب می‌شود، چشم‌پوشی کنیم. به گفته او از اواخر سال ۹۳ تاکنون ۹ مرحله آزمایش و بازرسی از تجهیزات تله‌کابین صورت گرفته که در نتایج بازرسی اول تا سوم ۱۰۵ عدم انطباق تجهیزات این مجموعه با استاندارد محرز شد که به‌مرور این موارد مرتفع و تا امروز که این آمار به عدد ۱۶ رسیده که این نمره برای ما مجموعه استاندارد قابل‌قبول است. مدیرکل استاندارد همدان تأکید کرد: حتی اگر تله‌کابین تمام مراحل استانداردسازی را با موفقیت طی و گواهینامه‌های مربوطه را دریافت کند بازهم مانع ایجاد حادثه نمی‌شود، زیرا نواقصی که ایجادشده مکانیکی است و قطعاتی که به‌مرورزمان معیوب و فرسوده می‌شوند را باید به‌موقع و با نوع مرغوب جایگزین کرد. مددی با بیان اینکه صرفا دریافت گواهینامه استاندارد مانع بروز حادثه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هر کالا و تجهیز دارای نشان استاندارد هم در طول عمر خود دچار نقص فنی می‌شود.

او افزود: علت حوادث پی‌درپی تله‌کابین را در قطعات این تجهیزات باید جستجو کرد که بنابر ادعای مدیر این منطقه گردشگری قبلا از کشورهای دیگر وارد می‌شد و حالا به دلیل تحریم دست تله‌کابین به این ملزومات باکیفیت نمی‌رسد و همین موضوع موجب نقص فنی و مختل شدن خدمات‌رسانی این مجموعه می‌شود. مدیرکل استاندارد یادآوری می‌کند: تاکنون تله‌کابین گنج‌نامه افزون بر ۲ میلیارد تومان صرف استانداردسازی کرده و سزاوار نیست تکاپوی آن‌ها را نادیده بگیریم، اما در کنار این تلاش باید چاره‌ای اساسی برای جبران کم و کسری‌های فنی و مکانیکی تجهیزات آن اندیشیده شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. مددی گفت: کشور ما در شرایط بد تحریم به سر می‌برد و باید برای کیفیت‌بخشی کالاهای داخلی همت کنیم تا نیازمندی‌های صنایع را در داخل تأمین کرده و از این وابستگی به وارستگی برسیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد